Cronica "MIDWAY" dpdv MNeu

Scris de: Mugur Neuman In: Film La: favorite Aprecieri: 258

Azi dpdv MNeu ne vorbeste despre MIDWAY.

MIDWAY

Despre regizorul Roland Emmerich trebuie sa stiti ca este unul dintre taticii cliseelor de la Hollywood. Nu este film in ziua de astazi sa nu imprumute ceva din stilul sau atunci cand vorbim despre distrugerea unui oras sau o schimbare climatica devastatoare, orice inseamna dezastru la scala biblica. UNIVERSAL SOLDIER, GODZILLA, THE DAY AFTER TOMOROW, INDEPENDENCE DAY, THE PATRIOT, toate poarta semnatura sa inconfundabila. In general, neamtul cauta sa injecteze obligatoriu si mesajul patriotic. Steagul american prabusindu-se epic ca apoi sa fluture mandru pe vreun catarg este un pattern obligatoriu.

MIDWAY nu iese din matca. Filmul respecta meticulos istoria celebrei batalii, vasele de lupta, avioanele, uniformele, tot ceea ce tine de production design este o replica fidela a teatrului de razboi de la acea ora. Mai greu este cu emotia care nu prea reuseste sa treaca de ecran. Pierzandu-se in descrierea incaierarii, regizorul nu mai are timp sa ofere spatiu jocului actoricesc. Asadar, asistam la un lung sir de bubuieli, naufragii, si cam tot ceea ce inseamna nenorocire maritima sau aviatica intre niste simulari 3D. Concentrarea pe elementele de recuzita militara face ca ochiul sa inceapa sa sesizeze si partea de efecte speciale dupa o anumita perioada. Astfel, show-ul pierde si mai mult din valoare.

Filmul poate fi probabil un excelent material de studiu la vreo scoala militara, dar pentru un civil devine rapid un spectacol tern la care trebuie sa ajusteze urgent sonorul saturat de explozii si sunetul carcaselor lovite de gloante.

Deci, daca doriti sa va inrolati pe vreo coaja plutitoare, sau va scarpina sa deveniti piloti de vanatoare, e bine sa incepeti cu MIDWAY.

In sine, productia si-a scos parleala. Emmerich a tocat vreo 100 de milioane, scotand vreo 125.

Roland Emmerich